mandag den 25. marts 2013

Redningen...

Til kreadag med Osmondspigerne smed en af pigerne en pose med garn (troede jeg) på bordet - er der nogen der vil have dette? Ingen reagerede så jeg tog det hjemløse garn til mig. Da jeg kom hjem så jeg at der lå en lille "frogged" jakkes for-/bagstykke, et ærme og et næsten færdigt ærme i posen, et opskriftshæfte samt masser af garn til hætte.
Jeg fik medlidenhed med den lille jakke og gik igang med, at strikke det andet ærme færdigt. Dernæst strikkede jeg hætten, monterede og vaskede det hele. Og så den store knappeudvælgelse:

.Der skal være en 3. knap på selve trøjen i venstre side, men jeg kunne ikke få trøjens sidesømme til at sidde rigtigt og have noget at  sy knappen i. Jeg har derfor syet knaphullet sammen og der er "dekoreret" med nogle fine små blomsterknapper.

6 kommentarer:

  1. Det revet rigtig sødt sæt du har,fået færdiglavet! godt du fikmedlidenhed med de små dele.
    Hvor er sættet fra?

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet sød, det var en god beslutning at redde de små dele.

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet fin, Susanne :-) Jeg tænkte nok, det var det rigtige hjem, den fik! Bedre end i min garnkurv!

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer, det er jo altid dejligt at læse.

    Opskriften ligger på nettet, jeg lægger linket i indlægget også: http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik%20til%20born/2008_35_Hej%20Bamse.aspx

    SvarSlet
  5. Hvor var det godt, du reddede den, det er da en utrolig fin lille trøje :-)

    Super dejlig poncho, du viser i tidligere indlæg :-)

    SvarSlet