mandag den 25. februar 2013

At strikke er at leve

I søndags besluttede jeg mig til at tage afsted til et arrangement arrangeret af "Seriøst strik for sjov".

Jeg var til foredrag på Kunstcenter Silkeborg Bad om "strik som politik 2013" med baggrund i de hønsestrikkede sweatere, der var udstillet på Malmø Komsthal november - januar. Hanne have lånt alle trøjerne og fortalte om baggrunden for dem.

Det var et rigtigt spændende foredrag om hønsestrikkens historie og så helt frem til i dag med skabelsen af de 25 hønsestrikkede trøjer.

Jeg talte ca. 13 rækker stole med ca. 12-15 stole pr. række. Der var mange som var kommet fra nær og fjern og der blev strikket under foredraget.

Jeg faldt for flere af trøjerne - ikke mindst den hvor der stod: "At strikke er at leve".


 Jeg stod lidt og filosoferede over om jeg ville få brugt sådan en trøje. Min ledsager foreslog at jeg kunne strikke mottoet på en pude. Det kan altså godt være :-)

Læs lidt mere her og så til lidt billedspam:








7 kommentarer:

  1. spændende.
    jeg elsker hønsestrik :o)

    SvarSlet
  2. Så sandt som strikket !!!!

    SvarSlet
  3. Hvor godt.. Det ville jeg gerne ha' været med til...

    SvarSlet
  4. God ide at strikke en pude med den tekst.

    Der er mange skønne hønsestrikmodeller, men jeg ville nok, trods alt, ikke gå i en trøje hvor der står "at strikke er at leve" selvom jeg synes det er et godt udsagn :-)

    SvarSlet
  5. Sjovt at det faktisk er blevet helt moderne med hønsestrik igen :) Jeg er lidt vild med de knyttede hænder, der holder på strikkepinde.

    SvarSlet
  6. Det ser spændende ud, skønne mønstre og farver.

    SvarSlet