onsdag den 22. februar 2012

Vinrød vinder hoppet af pindene...

Nå ja, min vinder fik "the blues" :-)

Jeg har opskriften fra et lille hæfte, som har været vedlagt Familiejournalen FJ 38 / 2007 og modellen hedder vinrød vinder. Min er strikket i garnet fra opskriften. Schachenmayr Nomotta Extra Big Merino. Jeg har strikket str. L og brugt præcis 14 ngl. Så præcis, at da jeg havde syet knapper i havde jeg kun 10 cm af en halv tråd tilbage. Det er hyggeligt.

Jeg kunne ikke rigtigt se kraven på modellen, så jeg fulgte bare opskriften og jeg kan godt undre mig over ideen og at knapper og knaphul går så højt op.

På den anden side så sidder den fint, så jeg er ret tilfreds med den og skal nok få den brugt.

For det tredje så virker den bekendt - har jeg set den i noget tyndere garn?

Hvis jeg skulle lave den igen (og jeg har 14 ngl. grønt garn), så ville jeg kun lave 5 knaphuller. Jeg kunne selvfølgelig sy det sjette knaphul sammen og fjerne knappen. Måske ;-)

6 kommentarer:

  1. Det kan godt være at du ikke får brugt den øverste knap, men jeg syntes ikke du skal fjerne knappen! Den giver en rigtig fin linje til trøjen og giver noget elegance som går af hvis du fjerner den øverste knap.

    Rigtig fin trøje!

    SvarSlet
  2. Det kan godt være, at din vinrøde vinder har fået "the blues", men er skisme stadig en vinder - den er godt nok flot! Jeg kan altså også godt li' den høje krave og den unødvendige knap - den klæder simpelthen designet!
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. Syntes det er en rigtig fin trøje - den ekstra knap ( for den bliver nok aldrig brugt) pynter da fint på trøjen - og gør den færdig.

    SvarSlet
  4. minder den ikke lidt om MIs 'sukkertrøje'
    Fin trøje :)
    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  5. Fin trøje. I søndags vandt du i min give-away og jeg vil frygtelig gerne sende dig gevinsten :) Send mig en mail med din adresse så sender jeg den hurtigst muligt.
    God weekend.
    mabe1(@)live.dk husk at fjerne parentes

    SvarSlet
  6. Det er da en rigtig fin trøje som du har fået strikket og dejligt at du har fået brugt al garnet, det hober sig tit op alle de garnrester man får. Jeg synes at det er meget sødt med den sidste knap og knaphul, det er jo kun til pynt.

    SvarSlet