fredag den 24. februar 2012

Englegarn

Efter de mange gode råd jeg fik i søndags besluttede jeg mig for at lede efter Loden på nettet og da jeg læste at det var ved at udgå, ville jeg finde et sted med rabat . det fandt jeg hos Englegarn, som havde en dejlig mørk lilla på lager.

I onsdags fandt jeg pakken i postkassen:
Og i dag var der lys nok til at fotografere, til dagligt er det tusmørke når jeg kommer hjem fra arbejde.

Garnet ser skønt, så jeg glæder mig til at komme i gang og håber meget at jeg bliver tilfreds.













Jeg kunne godt tænke mig at vide meget mere om garn - jeg ved jo godt hvad kan ske når man skifter garn, f.eks bruger tyk bomuld i stedet for Alpaca. Men jeg forstår ikke helt hvorfor mohairgarnet ikke vil fungere - i firserne strikkede vi trøjer i mohair. Er det noget bæreevne? og Hvad betyder det? Hvad har man også brug for at vide når man skifter garntype?

Findes der mon sådan et kursus?

1 kommentar:

  1. Hvis du se på mohairgarnet er det ofte en relativ tynd tråd med en masse "fyld" omkring, mens f.eks loden er en tyk tråd uden "fyld" . Strikkefastheden angives som den samme fordi der skal være plads til at mohairgarnet folder sig ud og de små hår fylder mellem maskerne. Det fungerer fint når man går efter en løs og lodden effekt. Den model du viser er imidlertid mere fast strikket og vil hænge anderledes på dig hvis du bruger mohair. Der skal (gys) strikkeprøver til at afgøre om du kan lave erstatningen og få et gdt resultat. Det er ikke strikkefastheden alene der afgør om et garn kan erstatte et andet,

    SvarSlet