søndag den 2. januar 2011

Det første og det sidste projekt

Sådan et årsskifte er jo helt fantastisk til at gøre status, samtidig med at jeg forundres - 2011, det lyder som et årstal meget højt ude i fremtiden og det er nu. Jeg kan også tænke over fremtiden, både min egen og ungernes, men også i meget høj grad  i det hele taget. Det er egentlig sat i gang af "finanskrisen". Hvad sker der? Går det fremad? Eller rammes vi af den anden nedgang?  Bliver der arbejdspladser til alle?

Som altid vælger jeg sa at fokusere på de nære ting og de helt nære ting jo mit strikketøj, som jeg jo elsker. Årets første projekt blev en djævlehue i lyslilla. Jeg skulle finde noget dejligt blødt uldgarn og valgte Lana Grossas Cool Wool, som jeg jo også synes er fantastisk. Jeg strikkede huen på pind 3.

Mit allersidste projekt blev en vest i helt samme garn og til samme lille bruger. Det er første gang at jeg strikker vest i Cool Wool og den er jo lækker. Jeg plejer at strikke i Karisma fra Drops og det undrer mig egentlig at forskellen i garnforbruget i nøgler ikke er større. Karisma løber 105 m og Cool Wool er 160 m, men der blev kun brugt ca. 5 gram mindre - jeg bruger normalt p. 4½ og til Cool Wool brugte jeg p. 4. Jeg vil strikke en til, men på p. 4½ for at se hvordan det bliver. Den får I også et billede af  samtidig et billede af en brunmeleret i Karisma (som var årets næstsidste projekt).

Jeg bæver faktisk ved at skrive status - jeg har nemlig ajourført et regneark med mine projekter. Jeg har ikke rigtigt fundet ud af det Ravelry, som jeg kan læse at mange af jer bruger. Det skal jeg måske have fundet ud f, men da jeg talte mine projekter sammen, synes jeg det var lidt meget.....

6 bluser/sweatre
6 cardigans incl. Hvirvelstrøm
59 barneveste
6 par sokker + 3 par til børn
2 toppe
Benvarmere, håndledsvarmere, pandebånd
1 Cape
1 tørklæde
1 vende vest til barn
6 børnekjoler
4 par børnebukser
16 af Svend savlesmække

Jeg ved ikke noget om metre eller noget, men jeg anslår at jeg har brugt mere end 350 nøgler garn.

Både Irene og Tine har udnævnt årets strik og for mit vedkommende skal det nok være min hvirvelstrøm som kun mangler at blive vasket og formet, jeg mangler bare rundstokken og hvor jeg kan hænge den.

9 kommentarer:

  1. Wow, du har godt nok været flittig med de strikkepinde. Jeg elsker farven på huen og undertrøjen - det er nogle supersøde ting du nåede at få færdig :D
    Nogle gange er det nok bedst at holde fokus på de nære ting....det er næsten ikke til at holde ud at tænke på mere "finanskrise", flere tabte arbejdspladser og den slags.
    Glæder mig til at følge din produktive blok også i 2011 :D
    Kh karen

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor har du lavet meget :) flot flot.

    Den lille hue er så sød og ser meget lækker ud.
    Glæder mig meget til at følge dig her på din blog.

    SvarSlet
  3. En fantastisk produktion i 2010. Vil følge dine projekter her i 2011.

    SvarSlet
  4. 59 børneveste !!! Hold da op, dem må du kunne i søvne ;-) Du har godt nok været flittig! Glæder mig til at følge dig i det nye år :-)

    SvarSlet
  5. Og jeg syntes jeg havde været flittig!
    Men jeg kan da slet ikke følge med dig :-)

    Hvor er det mange lækre ting du har fået strikket!

    SvarSlet
  6. Tak, allesammen for kommentarerne, jeg bliver rigtig glad for dem.

    Strikning er bare helt nødvendigt for mig og lige der hvor jeg får min energi tilbage - og det er rigtigt, jeg kan veste-opskriften udenad og jeg omregner den til hvilket garn jeg ønsker og jeg har lavet mange forskellige :-)

    SvarSlet
  7. Hej Susanne, sikke fine ting du strikker. Opskriften på vesten, ligger den på nettet? Eller hvor kan jeg få fingre i den? Susan

    SvarSlet
  8. Tak for alle kommentarerne og specielt til dig Susan. Jeg har aldrig fået skrevet en opskrift sammen, men den er sammen strykket af forskellige opskrifter. Jeg ved at du kan finde en der ligner på Familiejournal.dk på http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik%20til%20born/2009_08_Tre%20ting%20til%20baby.aspx. På http://www.silkeborg-uld.com/index3.php findes der en lidt anden type som hedder gustav.

    Men generelt tror jeg du kan fin de andre muligheder ved at søge på "gratis opskrifter" + børn + vest

    SvarSlet
  9. Hej Susanne
    Hvor er det nogle lækre ting du har lavet, og især dine veste er jeg helt syg med!Kunne jeg være heldig, at du muligvis har fået stykket en opskrift sammen på din vest, da jeg rigtig gerne kunne tænke mig at give mig i kast med den.
    Jeg har ledt og ledt, og endelig fundet en som jeg synes er rigtig fed i udseendet.
    Du kan evt maile mig på christiefrederiksen@hotmail.com.
    På forhånd mange tak.

    Mange hilsner Christie

    SvarSlet