mandag den 17. januar 2011

På pinden..

Ja selvfølgelig er der hoppet noget nyt på pindene - "Mig" fra "Strik en stund". Jeg har valgt at lave den i Cool Wool  Merino Big fra Lana Grossa, i en lyseblå farve som jeg elsker. Den er nærmest isblå og klæder både jeans og brunt.



















I går aftes fik jeg strikket de 37 p. rib og strikkede 1. knaphul. Jeg var lidt i tvivl om opskriften, men ved nu at jeg har overset linien med 9(9)9(11)13 p. rib og fokuserede for meget på at efter knaphullet skulle man fortsætte i mønster og ikke i rib. Mens jeg strikkede mønstret var der noget der nagede mig. Her til aften kiggede jeg hele tiden på billedet og mit 1. knaphul sad forkert.

Så jeg har altså trævlet 7 p. mønster op og er nu i gang med de 11. p. rib. Sådan går det bare nogen gange når man ikke får læst det hele grundigt. Ærgerligt, men jeg er på vej videre....

1 kommentar:

  1. Åh, hvor jeg kender det!
    Især med Annettes opskrifter skal man huske at læse og gøre hvad der står.
    Jeg har selv trævlet op flere gange, fordi jeg gjorde noget jeg troede og ikke hvad der stod :-)
    Dejlig farve du har valgt!

    SvarSlet