søndag den 9. januar 2011

Et nøgle garn..

Under køb af en hel masse garn stod jeg med 2 nøgler Lang Yarns Tosca, 1 i brun og 1 i pastelfarvet. Det brune blev der pandebånd ud af og dem er jeg godt tilfreds med. Det andet ser ud til at være rosa, gul, orange og lyseblå, jeg vil gerne lave noget hvor jeg kan bruge hele nøglet og nyde hele farveforløbet. Inspireret af den lilla djævlehue, tænkte jeg at jeg kunne lave opskriften om til tykt garn p. 7 og strikkefasthed på 12 m. Det gjorde og jeg strikkede en lille djævlehue str. 1-3 mdr. Desværre er jeg slet ikke tilfreds - jeg har kun brugt 20 gram og ser slet hele farveforløbet:


Der kan naturligvis strikkes en hue mere i str. 1-3 mdr. men det var jo ikke det jeg ville, så jeg besluttede mig for at trævle op lave den i str. 12-18 mdr.                                                    Under strikningen blev der bare ved med at komme gul og orange og gult garn ud, så nu tabte jeg tålmodigheden og brød garnet, jeg ville altså have blå garn med på huen. Man kan godt se hvor jeg har brudt garnet ved de 2 ender.
                                
Også et billede af det endelige forløb
Forsiden af huen og resten af garnet

... og huen set bagfra
Og jeg er godt tilfreds, bindebåndene er strikket - jeg slog 2 masker op og strikkede ret, det giver i hvertfald et godt fleksibelt bindebånd. Huen er til nogen bestemt, så den kommer i gavekassen, så må vi se hvem der lige skal have den.

2 kommentarer:

  1. Det er blevet en bedårende djævle hue. Kan godt se pointen med at får hele farveforløbet med - og at du fik brudt det gule/orange forløb

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare blevet fin!

    Det ser lækkert ud det garn.

    SvarSlet