mandag den 1. april 2013

Panama pulsvarmere

Jeg vandt jo dette garn til strikkecafe hos Fandango
og jeg har tænkt meget over hvad jeg ville strikke af det - jeg valgte pulsvarmere.

Garnet er et båndgarn, som er lavet af meget smalle strimler af tyndt jerseystof, det er meget anderledes  blødt og elastisk. Jeg strikkede først 2 pulsvarmere og de er meget forskellige (de 2 øverste).

Tilføj billedtekst
Da jeg stadig havde en del garn tilbage som jeg kunne se var lyst også få 2 helt ens, men der var ikke nok, så jeg fandt noget gult bomuldsgarn for at færdiggøre det og kunne så rigtigt mærke forskellen. Garnet er beregnet til p. 8-9, men har strikket på p. 6½ til ribben og det andet på p. 7. Det synes jeg bedst om.

Jeg er meget ambivalent når det gælder farveskiftende garn, jeg kan godt lide skiftet på den mørke pulsvarmer, men jeg synes de andre er for lyse. Man kunne strikke en pragtfuld sommerkjole eller en sommerponcho i det garn, men da garnet koster 65 kr. pr. nøgle så jeg skulle være helt sikker på projektet for at gøre det.

Er det dyrt eller mange penge? Det er mange penge synes jeg - men det er ikke sikkert det er dyrt - først skal jersey strikkes og så klippes og vindes op. Men jeg synes det er lækkert.

2 kommentarer:

  1. Jeg gir dig ret, den mørke er den pæneste i farveskiftet. Men hvor er de da flotte og lækre snoninger!

    SvarSlet
  2. Jeg kan også bedst lide den mørke af dem og så har jeg det iøvrigt lige som dig, når det fælder farveskifte garn. Noget er rigtig pænt, andet er rædselsfuldt.
    Den jersey garn ser lækker ud og i betragtning af det arbejde der er lagt i, er prisen nok rimelig, men det er mange penge at betale, så jeg ville nok vælge et billigere alternativ. Jeg køber kun dyrt garn, hvis jeg kender kvaliteten og ved hvordan den arter sig i vask og brug.

    SvarSlet