mandag den 29. april 2013

Opklaring, udredning og mere garn

I mit forrige indlæg præsenterede jeg en kjoleopskrift og lidt bekymringer om garnforbrug. Her viste blogland sig igen fra sin bedste side. Jeg havde godt fundet Jytte Slentes telefonnr. ved at søge på Krak (råd fra Merete, men jeg ville helst have mail. Derefter fik jeg så et tip fra Susanne om at Jytte Slente kunne træffes via garn.dk.

Flere af jer som svarede på annoncen var også lidt i tvivl om der var nok garn. Så jeg skrev til garn.dk og forelagde min sag. Første svar var at str. S vejer 560 gram, så mine 600 gram er jo nok for lidt.

Jeg gik og tænkte på at matche noget andet brunt garn og overvejede om der var nok pink og hvordan det kunne bruges på en elegant måde.

Garn.dk havde ikke mere af garnet, men Marianne foreslog at jeg kontaktede kniplestuen Å 59 44 06 46. 


Det gjorde jeg straks og tænk, de havde farven OG indfarvningen, jeg får det tilsendt med et girokort i pakken. Er det ikke fantastisk med al den hjælpsomhed? Og så lidt held oveni?

Nå jeg må videre med min Wisdom og Wingspan :-)

7 kommentarer:

  1. Nej hvor er det godt at med lidt søgen og gode råd at kjolen så kan blive til noget :)), er blogland ikke bare herligt - smiler

    SvarSlet
  2. Ja, det er bare utrolig så herlig Blogland er ... så mange hjælpesomme mennesker der deler ens egen last ;o)

    SvarSlet
  3. jo helt bestemt. Der er Blogland helt unikt :o)

    SvarSlet
  4. Jamen hvor heldigt.
    Dejligt når der er så god hjælp at hente.

    SvarSlet
  5. Det er da herlig læsning. Dejligt når det lykkes via hjælpsomme mennesker og måske en lille potion held ;)

    SvarSlet
  6. Skønt for dig at hjælpen var i blogland så du kan komme videre, for hvor det surt at lave et stort stykke arbejde og garnet så slipper op.

    SvarSlet
  7. Det er en rigtig strikkefryd historie, som må varme ethvert strikker hjerte. Godt at det lykkedes.

    SvarSlet