torsdag den 4. april 2013

Min første Nessie

I 2011 fik jeg 2 nøgler Claudia hand painted yarns som er 100 % merino wool, det var bare så lækkert, at jeg hele tiden har overvejet hvad det rigtige projekt skulle være, det skulle være noget helt særligt også skulle der være garn nok.

En dag jeg sad og snakkede med nogle Nessie-strikkende strikkere besluttede jeg at det skulle være en Nessie, den har nemlig været på to-do listen i lang tid. Jeg vidste også at der ikke var garn nok til boblerne.

Jeg var stadig lidt i tvivl om der var garn så jeg kiggede i mit "stash" og der lå et nøgle Pamir 50 % uld, 30 % cashmere og 20 % silke. Blødt og et fint match til Claudio. I øvrigt vundet hos Fandango til et julearrangement ;-)
Jeg slog op med Pamir og strikkede et par pinde, så skiftede jeg til Claudia. Det første nøgle Claudia slap lige da jeg skal tage ud. Jeg tog ud og lavede hulrække med Pamir'en. Så skiftede jeg til Claudia igen og strikkede færdig Claudia.

Mens jeg strikkede blev jeg i tvivl om
 det nu var "spildt" at jeg brugte min Pamir.

Det var det ikke!

Jeg har 4,9 meter Claudia tilbage og jeg har brugt 29 meter Pamir.

Rigtigt prioriteret - jeg kan nemlig bedre lide at et andet garn er planlagt ind i projektet og ikke bare dukker op til sidste :-)

Mon jeg ikke kan få et lille par pulsvarmere ud af disse skønne, bløde rester?

5 kommentarer:

  1. Nessie er et fint lille tørklæde og farverne er skønne!

    SvarSlet
  2. Hvor er det skønne farver, flot planlægning af garn, krydser fingre for at der er til pulsvarmere

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin din Nessie - de to garner klæder hinanden

    SvarSlet
  4. Det er godt nok en smuk Nessie du har lavet!

    SvarSlet