fredag den 26. april 2013

En ny opskrift

I tirsdag sad jeg kiggede lidt på Facebook og frem dukkede et billede fra Figosmor

Den kjole er lige min stil - høj i halsen og lidt figurstrikket.

Jeg hoppede selvfølgelig ind og kiggede , men skulle købe garn, men det var på tilbud, da garnet udgår.

Der bruges 800 gram til kjolen - kjolen er strikket i dobbelt garn og de 3 striber en hver især af 3 slags garn.

Jeg havde mest lyst til en ensfarvet og jeg spurgte til garnforbruget til en ensfarvet. Svaret var 800 gram, det undrede mig lidt, da det sjældent går op. Der var kun 800 gram i farver jeg kan bruge, så jeg købte 6 mørkebrune, 2 jeg troede var lysebrune.

Jeg havde så snoldet for ca. 285 kr. - 300 kr. gav gratis forsendelse - så jeg shoppede et enkelt nøgle pink, som jeg jo så har fået af portoen :-)

Garn og opskrift kom allerede næste dag - godt gået.

Garnet hedder Superwash Lucca Fino og er 100 % super soft merinould og det føles meget lækkert.

Der 450 m pr. 100 gram, da jeg har 6 ngl. af den mørkebrune, så jeg har i alt 2700 m - mon ikke det er nok til en kjole? Også strikket i dobbelt garn?

Opskriften er af Jytte Slente, så har har overvejet st skrive til hende og spørge om hun har en kjole i str. L hun kunne veje, men jeg har ikke fundet en mailadresse endnu.

Den lyse farve er meget smukt meleret, men skal ikke med i kjolen. Den skal jeg finde et andet formål til. Den pink kunne måske kombineres med den brune som kanter el.lign.

Jeg er glad og tiulfreds med mit køb, selvom jeg lige hvade bestemt jeg skulle arbejde mere med mit stash - hmmm...

8 kommentarer:

  1. Jeg tror at du kan slå hende op på krak.dk

    SvarSlet
  2. Det ser fint ud. Jeg er især vild med din idé om lige at garnere med lidt pink!

    SvarSlet
  3. Åhhh...det garn er en drøm at have på kroppen! Du kan godt glæde dig:-) Jeg er typen, som synes at almindelig supersoft uld kradser. Lucca kan jeg have direkte på huden, og bære hele dagen. God fornøjelse! Mvh Helle

    SvarSlet
  4. Hej

    Fin model og sikke en dejlig brun farve du har fået købt dig, spænde at se hvad det ender med pink eller ikke pink

    SvarSlet
  5. Skøn model, jeg kan godt li den i striberne.
    Jeg vil nok osse være lidt i tvivl om der er garn nok, når den skal strikkes dobbelt, men den har jo en ret lang løbelængde .. så .. tja...

    SvarSlet
  6. Du kan kontakte hende via BC garn: www.garn.dk
    Hun arbejder hos dem.
    Fin kjole.
    Mvh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet