søndag den 11. marts 2012

Loden-trøjen

De som har læst med her på det sidste, ved hvad over skriften betyder. Den har navnet på grund af garnet - og jeg havde mange overvejelser om den kunne strikkes i mohair, da jeg synes den så fluffy ud på billedet og jeg rundt omkring læste at garnet var ved at udgå. De første steder jeg kom ind var der ikke nok i de farver jeg kan lide. Mange frarådede at lave den i mohair og jeg gik på nettet og ledte videre og fandt en skøn lilla farve som jeg købte - på tilbud. Når garnet er ved at udgå, så synes jeg at jeg skal have det på tilbud.

Den trøje er nu færdig og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med den. Den er fin og sidder godt. Jeg har fotograferet den på ginen, da Lars har travlt med lamper, strøm, persienner etc. Så skal man jo ikke forstyrre - vel?

I opskriften til den størrelse jeg ville strikke skal man bruge 11 ngl. og da garnet blev købt på nettet og er ved at udgå købte jeg et ekstra nøgle.

Jeg brugte kun 9 ngl og 34 gram, så jeg har mere end 2 nøgler til overs. Se det er så ulempen ved at købe på nettet, for det bliver nok for dyrt at bytte til noget andet, hvilket jeg benytter mig af ved dyrere garn.

Jeg overvejer nu om jeg ikke skulle lave nogle pulsvarmere med samme snoning som tunikaen? Men jeg tænker lige lidt over det.

5 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin,total lækker farve.

    SvarSlet
  2. Den er blevet meget flot og garnet er så lækkert. Farven er også skøn.

    SvarSlet
  3. hvor er den smuk! Jeg kan godt forstå at du er glad for den. Mon ikke du finder noget at strikke af det sidste? :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot - og den ser bare så super-blød og lækker ud :-D
    Kh karen

    SvarSlet
  5. Den er virkelig flot; den model har jeg også på ønskelisten! Det er en skøn farve du har valgt og hellere stå tilbage med to nøgler for meget end mangle 7 gram - jeg håber du finder anvendelse for det!!

    Og ja, når manden har travlt så skal man da lade ham arbejde :-)

    SvarSlet