lørdag den 12. februar 2011

Hoppet af pindene..

er dennegang "Mig" fra "Dig og mig" fra "Strik en stund" fra "Annette Danielsen". Jeg har strikket i Merino Big fra Lana Grossa COOL WOOL, da den passede fint med strikkefastheden og i en farve jeg elsker, den isblå til f.eks brunt synes jeg bare er totalt flot. Jeg synes min krave er længere end kraven på trøjen i bogen og jeg har MANGE gange og har kontrolleret antallet af knaphuller. Der står man skal bruge 8 knapper og anvisning på 8 knaphuller også får kraven den længde.  Jeg tror det er OK og hvis jeg synes den er for lang, ja så er der jo let nok at pille op da kanten er strikket med op.

En anden kommentar til modellen er at jeg elsker modeller, hvor strikker kant og knaphuller og det på en gang, monteringen bliver let, men det altså mindre "buflet", hvis I forstår og evt. optrævling af kraven vil være meget nemt.

Det eneste jeg nu mangler er de rigtige knapper, de skal enten passe perfekt til farven på trøjen eller og skal de være helt uhyggeligt neutrale, jeg har kigget mine egen betragtelige knappesamling i gennem og besøgt Risskov garn og har ikke fundet noget tilfredsstillende, men mangler da Fandango og har fået anbefalet forretningerne på Trøjborg (Isenkræmmeren og tofforretningen).

8 kommentarer:

  1. Sikke en smuk trøje du har strikket. Annette Danielsen kan bare noget med garn og strikkepinde. Ærgeligt at man ikke rigtig kan fornemme farven på billedet.

    SvarSlet
  2. Super flot trøje. Og jeg deler din passion for isblå; skøn farve.

    SvarSlet
  3. Den er rigtig flot din trøje, og jeg er helt sikker på, at du bliver glad for at kraven er lidt længere. Min er i alle fald for kort og "står op" hele tiden, så den skal altså lige forlænges lidt :-)

    SvarSlet
  4. Den er blevet meget, meget flot - smuk farve :-)Håber, du bliver tilfreds med kraven :-)

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer allesammen, det er rigtigt dejligt.

    Mariann - rart at vide at min krave måske er OK. Er det bevidst at din krave er kortere?

    SvarSlet
  6. Den er blevet rigtig flot Susanne! Jeg synes kraven ser godt nok ud:-)

    SvarSlet
  7. Tak, Irene - jeg er også blevet mere fortrøstningsfuld, nu skal jeg bare på knappejagt.

    SvarSlet
  8. Hvor er den blevet flot!
    Glæder mig til at se den med knapper og evt. på! :-)

    SvarSlet