onsdag den 4. juli 2018

Genstrik

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle strikke den meget korte cardigan med lange ærmer færdig. Læs mere her og her.

For en uges tid siden besluttede jeg at gøre det og ideen var, at så var det trævlet op og jeg kunne strikke om ind i mellem. Sådan blev det ikke! Jeg var i tvivl om der var nok garn, så jeg strikkede løs - en slags yarnchicken....

Jeg målte på min cardigan og kiggede på målskemaet og ryg og forstykker skulle være 12 mønstre/24 pinde længere og ærmerne skulle være ca. 10 mønstre kortere og gerne lidt bredere så jeg slog op til en større størrelse. Forkanten blev af naturlige årsager også længere.

Lige da jeg var færdig prøvede jeg den og den var alt for stram, men efter vask havde det løst sig og nu er den brugbar.
Også lige billedet fra et tidligere opslag, så man kan se forskellen
Når der er optrævlet er der selvfølgelig flere ender der skal hæftes og når det er superwash-behandlet garn så vil de poppe ud - irriterende. Så husker jeg hvorfor jeg sjældent bruger superwash-behandlet garn.

P.S.: Det øverste billede er fra i søndags - og ja, vores græsplæne er stadig grøn ;-)

2 kommentarer:

  1. Super flot. Du skal bare huske først at klippe enderne af, efter hæftning, når den er vasket. Så vil du ikke poppe op på retsiden

    SvarSlet