lørdag den 7. juli 2018

Hareides håb

Lige inden VM i fodbold startede oprettede Bente Geil facebookgruppen "Os der strikker os igennem VM-fodbold 2018" og hun var i gang med en opskrift på et enkelt sjal. Da vi startede var opskriften ikke helt færdig, da blonden ikke var helt på plads. Det var gratis at deltage da opskriften ikke var færdig. Det blev annonceret at den sidste del af opskriften ville komme efter kvalifikationsrunden den 30. juni.

Opskriften var udviklet til Geilsk Tweed, men man kunne brug hvad som helst. Garnforbruget var estimeret til 3-4 nøgler Geilsk Tweed. Jeg havde 160 gram lilla Geilsk tweed på lageret og ideen var sjov, så jeg sprang på.

Der blev løbende lagt informationer og ideer i facebookgruppen og det blev foreslået man strikkede en hulrække eller en kontrastfarve for hvert Danmark scorede. Jeg valgte en hulrække.

Mange af strikkerne synes der var for få mål (og der var sikkert nok også mange fodboldfans der syntes ;-)) så de supplerede reglerne med at mål fra andre hold f.eks. fik en anden farve. Jeg selv tog 8. delsfinalen med og det mål der blev scoret i den ordinære spilletid fik også en hulrække. Straffesparkene fik ikke nogen.

Bente Geil lagde sit sjal op med 296 m inden borten og hun havde brugt 165 gram og på et tidspunkt blev det estimeret at der blev brugt ca. 1 ngl til borten. Da jeg havde lidt mindre garn stoppede jeg ved 276 m og begyndt på blonden. Det var så lidt for tidligt hvis jeg ville bruge alt garnet, jeg har brugt 130 gram og sjalet målet 57 cm i højden og ca. 160 cm i længden. En god størrelse til mig, da jeg ofte bruger sjaler som tørklæder.


Jeg ser normalt ikke fodbold og fulgte med på facebook, jeg har mange venner som interesser sig meget for det og opdaterer løbende. Tak for det! I 8. dels finalen blev jeg alligevel lidt interesseret og så lidt og hele straffesparkskonkurrencen. Jeg så Peter Schmeichel, han bed negle og jublede på skift. Det var nervepirrende.

1 kommentar: