onsdag den 11. juli 2018

Straight Up cardigan

Behovet for at strikke denne opstod ene og alene udfra ønsket om en cardigan i dette farvetema. Fru Jensens unikum holdt udsalg, jeg kom for sent til den helt store bunke, men så kom der nogle mindre lots og jeg sprang til. En pink også denne specielle rødlysebrune. Det er 100 % Geelong uld.

Jeg lavede strikkeprøve og fik strikkefastheden til at passe. Jeg beregnede garnforbruget og der var lige nok. Straight Up er en opskrift af Susie Haumann fra hæftet "Keep It simple". Det er en enkel opskrift med lange perioder med rib 3 ret 1 vrang og omvendt på den anden side. Lidt kedeligt, som blev håndteret med motivationsmarkører og så har det været med strikkearrangementer og seriøst bilstrik

Som det skred frem følte jeg at jeg vist havde skabt mig en yarnchicken-situation og jeg strikkede løs og besluttede at lommeposerne vist var rigeligt store, så der kunne hentes garn der. Og det blev der - ikke ret meget, men lige til at lukke af og sy sammen.

Så her er ingen rester!!

Jeg har brugt 500 gram Geelong uld (3500 m), som jeg har strikket dobbelt på pind 4. Det er et fint uldgarn og det artede sig fint i vask.


Det bliver en klassiker i min garderobe og jeg kunne godt finde på at bruge opskriften en anden gang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar