fredag den 6. maj 2011

Noro-citron

Til den fantastiske julestrikkecafé hos Fandango vandt jeg på indgangsbilletten - et nøgle dejligt NORO strømpegarn, SEKKU farve no. 7 Lot. no. B. Jeg har tænkt meget over hvad jeg skulle bruge nøglet til, da jeg ikke selv går med strikkede sokker.

Forrige gang jeg var til strikkecafé hos Fandango kom en af de andre deltagere , Gitte fra bloggen DitogDut og havde lavet den flotteste CITRON af sit nøgle og så var jeg sikker. Så jeg fandt opskriften på Ravelry og hakkede mig igennem de engelske gloser. Da jeg havde strikket de 5 sektioner, der er i opskriften, vejede jeg rest garnet og mit arbejde. På dette tidspunkt mangler jeg at strikke 12 p. ruffled kant. Alligevel havde jeg en fornnemmelse af at jeg kunne  lave en sektion mere.

Da sektionerne bliver større og strørre har jeg udregnet hvormange masker man bruger pr. sektion og hvor mange en 6. sektion vil "koste" og så maskeforbruget på de rufflede afslutninger. Mit regnestykke sagde mig at det godt kunne lade sig, så jeg er gået igang med 6. sektion. Og så håber jeg bare at der er garn nok.

Lige nu ser mit arbejde således ud:

Personligt synes jeg farverne er fantastisk flotte og jeg har nydt at se farveskiftene vokse frem, mens jeg strikker. Det kommer jeg så til nogle timer endnu, da jeg mangler ca. 14.000 masker - vildt ik'?

5 kommentarer:

  1. Jeg har selv strikket "citron", men bare i strømpegarnet fra Brugsen.
    Dejligt tørklæde/sjal men slet ikke i så skønt garn og dejlige farver som dit.

    SvarSlet
  2. Fede farver! Og dejlig blog.. Nørder lidt rundt i blogland og finder andre passionerede strikkere :) Strikker selv, dog ikke så meget for tiden, da jeg har en lille søn på knap 3 mdr, der kræver al min opmærksomhed... :)

    Men jeg melder mig på banen som fast læser med det samme. :)
    Og kig endelig forbi min blog, som dog er lidt nybegynderblog endnu :)

    SvarSlet
  3. Wow nogle flotte farver, det glæder jeg mig til at de færdigt!

    SvarSlet
  4. Hold da op nogle smukke farver - glæder mig til at se det færdige resultat, når du lige har fået strikket de der 14.000 masker ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. Hvor bliver det en fin citron!
    Det er Gitte fra Dit og Dut som har strikket den du tænker på :-)

    SvarSlet