torsdag den 23. december 2010

Mit yndlingsjulepynt

Siden jeg læste Bentes indlæg om mit yndlingsjulepynt, har jeg tænkt meget over hvad det er. Jeg elsker alle de gamle ting ting jeg købte i mine unge, jeg elsker endnu mere, de ting min søn Christoffer har lavet i børnehaven og de kommer på juletræet hvert år - specielt glæder juletræet på billedet mig rigtigt meget.

Men jeg har også 2 nisser, som hedder Jingle og Bells, de er meget fine og lavet med mange detaljer.

Udover at de er så flotte har de en særlig historie og sender minder tilbage til min teenagetid. Dukkerne er lavet af Marie Osmond og de som har et cpr.nr på alder med mit vil kunne huske Donny Osmond og The Osmonds og søsteren Marie. Til jer som er yngre er det en amerikanske fanilie gruppe. Der blev indspillet plader både af gruppen af brødre, Donny indspillede solo og senere begyndte Marie at indspille country. SEnere lavede Donny og Marie et show som blev sendt både i England og USA. eg var heldig at jeg i 1973 fik lov til at rejse til Brøndby, hvor jeg så en koncert familien, det var fantastisk.

Årene gik og jeg fik kæreste, uddannelse, job og lejlighed og udover at spille de gamle kassettebånd regnede jeg ikke med at høre mere til Osmond-klanen.

EFter internettets udbredelse googlede jeg en dag Donny Osmond og Donnys hjemmeside kom frem. Jeg var himmelfalden og jeg kunne se at familie stadig optrådte. Ad forskellige omveje fandt jeg ud af at der i Danmark er en fangruppe og jeg har nu været til koncert med Donny i London (2005), XXX, Nottingham og hele gruppen i Manchester sammen med disse piger. Det har være fantastisk.

Men endnu mere fantastisk er at "pigerne" fra Jylland mødes ca. hver anden måned hos hinanden. Vi har det pragtfuldt og jeg er blevet god til at finde rundt i Jylland.

Og så tilbage til dukkerne, som jeg har købt på ebay og de sidder i mit lille dukekskab og kommer frem hver jul. Jeg fik dem til en god pris og var glad for at købe dem privat, da kommer meget told på, hvis man køber dem i netbutikker fra USA.

Det var den meget korte version af en lang og dejlig historie, men hvis du er nysgerrig, så kig ind på linkene :-)

4 kommentarer:

  1. Sød historie dukkerne har. Jeg kan godt huske Osmond-familien:-) Rigtig glædelig jul til dig og din familie!

    SvarSlet
  2. Hej Susanne

    Jeg vil glæde mig til at følge dig her.

    Glædelig jul.

    Knus Hanne

    SvarSlet
  3. Hej Hanne,
    Hvor hyggeligt!! Har du selv en blog, den vil jeg da gerne følge :-)
    Knus Susanne

    SvarSlet