mandag den 10. juni 2024

Flere Sophie Scarfs

 De små halsklude er perfekte her i sommervarmen til min sarte hals. Jeg strikker dem til toppe, t-shirts og kjoler, hvis jeg ikke har tørklæder der matcher. Det samme sker når jeg selv har strikket en bluse/top, så der begynder at dukke nogen op strikket i det samme garn som toppen/t-shirten.

Jeg strikker den korte version, jeg begynder indtagning når arbejder måler 40-41 cm og til indtagningssiden lidt længere end udtagningssiden. Jeg oplever nemlig at de vokser når de bliver vasket og blokket. Jeg tager ud på hver 10. pind.

På det seneste har jeg strikket:

Til en sommerkjole og som det fremgår af billedet, er der også strikket pulsvarmere. Der er strikket i vellagret garn, 22 gram Malabrigo Sock Yarn i farve 857 Light & Love købt hos Garn10.

Til en t-shirt fra  , som jeg købte tidligere på året på Gran Canaria 27 gram Madeline Tosh merino light i farven Beach Bonfire.

Og endelig til en håndstrikket t-shirt i 28 gram Its Single fra Its Yarn i farven Rødhals - t-shirten kan ses her.


2 kommentarer: