fredag den 28. juni 2024

Gudrunstrømper

 Christina Birk har designet et par strømper med en ny hæltype formentlig inspireret af dem der har en hæl bestående af rib også har Christina tilføjet en "kop" til hælen. Jeg har en kort bred fod med en høj vrist, så jeg kan ikke bruge alle hæltyper, så denne tiltrak mig.

Hvis man ser godt efter kan man måske ane at strømperne ikek er lige lange. Da jeg havde strikket 1. strømpe opdagede jeg at strømpen var forlang til mine kurvede ben/lægge. Jeg strikkede den anden lidt kortere...

Det var ikke godt nok, så jeg besluttede for nylig at jeg ville afkorte skafterne og da der er strikket oppe fra trak jeg en tråd ud:

Maskerne blev samlet op og og jeg strikkede en ny rib og nu passer strømperne bedre.

Jeg har strikket i noget håndfarvet købt i en lille butik på Samsø og jeg kender ikek kvaliteten. Jeg syn es de bliver slappe lidt hurtigere end i de strømpegarner jeg normalt bruger.


Jeg har strikket på p. 2,5.

Jeg skal helt sikkert strikke dem igen i noget kendt garn.

P.S.: Farven på mine demo-billeder er mærkelig lilla - billederne er taget indenfor om aftenen, så det er måske derfor. På de 2 øverste billeder vises farven rigtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar