fredag den 26. april 2024

Jerichos Rose

 Opskriften er lavet til de minier man får, hvis man køber pakkekalendere med minier. Det gør jeg ikke, men jeg kan godt lige modellen og den kan jo også bruges til rester og jeg tænker lidt på håndfarvede rester. Så det har været på planen længe.

Så lavede Charlotte Horslev en samstrik, hvor skulle strikke et projekt, hvor man som minimum bruger 5 20 grams-minier.

Det havde jeg, men de passede ikke sammen, så da jeg var til strikkecafe hos Camijoknit og Soschjelde købte jeg nogle flere minier i passende farver.  

Jeg havde mere end 1500  meter til bundfarven og selvom de blev strikket dobbelt, tænkte jeg, at det måtte være nok, når der ikke skulle strikkes bærestykke.

Men det kom til at drille og jeg vaskede bullen undervejs for at se hvor meget det ville strække sig. Det var ikke nok. Jeg fiksede det ved at bruge minier omkring halsen i stedetfor bundfarven og jeg synes det er blevet rigtigt fint.

Jeg brugte 390 gram af bundfarven som er Yaku fra Camarose

og af minier og rester brugte jeg 230 gram.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar