torsdag den 15. september 2022

Svends råhvide trøje

 Jeg havde noget uldgarn hos Netto og strikket de pinde og strikkefasthed der var angivet på banderolen. Jeg synes det var løst og slapt. Jeg lavede nogle strikkeprøver på 2,75, 3, 3,23 og 3,5. For at prøve om garnet ville fungere bedre når det var strikket stramt - det gjorde det.

P. 3 gav 27 m pr. 10 cm, så den røg på pindene. Et hyggeligt strik og garnet opfører sig bedre.

Trøjen er kun str. 12-18 mdr. så den ryger i en gavekasse.

Jeg har brugt 122 gram og fandt de fineste retroknapper i knappekassen

På den ene side er det træls, at jeg har fået strikket noget jeg ikke synes er pænt nok, men på den anden side så er dejligt at der er sammenhæng i mellem pris og kvalitet. Hvis altså det holder den anden vej også...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar