tirsdag den 27. september 2022

Den lotusløse lotusbluse

 Jeg købte lidt forskelligt hos Kirsten i Fra Lager til Liv, garn og opskrift til Vesterhavst-shirt også det her Pernilla-lignende håndfarvede garn. På billedet var det så flot, men da jeg fik det hjem blev jeg i tvivl og jeg kredsede længe omkring det.

Til sidst besluttede jeg mig for at strikke Lotusblusen fra Filcolana bare uden Lotusser. Primært fordi jeg ikke kunne beslutte mig for kontrastfarven. Jeg har strikket den før, men den blev for stor, så jeg vidste at den skulle være et nummer mindre.

Det hjalp, men der er stadig noget pludder. Lige over brystet flaner den, jeg tror der bliver taget for mange masker ud på det sted. Det må jeg se at finde ud, hvis jeg strikker den igen.

Da det er håndfarvet garn og jeg ikke er vild med at garnet pooler valgte jeg at afprøve spiralstrik som bl.a er anbefalet af Pia fra Fiftyfabulous. Det gik virkeligt godt, det fungerede virkelig godt og var afslappende og ikek spor anstrengende. Det hjalp selvom dere r en lille smule pooling.

Jeg har brugt den ret meget siden den blev færdig og jeg har også lige strikket pulsvarmere.

Til str. L har jeg brugt 264 gram.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar