lørdag den 24. september 2022

Bobleponcho

 For mig er ponchoer godt overgangstøj og den jeg bruger mest er godt brugt. Og jeg trænger til lidt fornyelse.

Hanne Larsen har en Bobleponcho blandt sine opskrifter og den kom oven i købet på bud. Jeg fandt garn på lageret og gik i gang. Får at sikre at boblerne bliver tydelige strammede jeg godt til, så pindene efter boblemarkering var lidt stramme.

Meget stramme - jeg måtte holde pause og strikke andre ting.

En helt anden strikkefasthed drillede i den grad, så ponchoen kom frem igen og jeg fik også strikket lidt løsere både før og efter boblerne.

Nu har jeg fået en dejlig poncho. som er længere bagpå. Designeren anbefalede at markere midt bag , det overvejede jeg at gøre senere. Det var en lille smule dumt. Det tog sin tid at få det på plads.

Garnforbrug

Geelong extrafine uld: 190 gram/1330 m (det var dobbelt garn).
Drops kid-silk: 80 gram / 672 m.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar