mandag den 15. august 2022

Glimtende Badger

 Jeg havde alt for meget gråt garn tilbage fra mig Peacocksweater og det skulle altså bruges. Der var også lidt Puno til overs fra min første Badgersweater, men stadig ikke nok - især da jeg gerne ville strikke str. 4 år, så den kunne passe barnebarnet.

I min søgning efter flere muligheder faldt jeg over en rest fra en herresweater jeg engang strikkede, faktisk er garnet så fint at det har ligget og ventet på et projekt i 40 år! Jeg har ikke kunnet nænne at hækle det ind i et tæppe, hvor jeg mente at det nærmest bare ville forsvinde. Garnet er let farveskiftende med en guldtråd.

Der var 40 gram tilbage og jeg stashede også garnet på Ravelry.

Den grå tråd var faktisk lige det tyndeste, så jeg fandt noget tynd mohairgarn med sølvlyrex, som jeg strikkede sammen med især den grå. Mere glimmer og det er så fint.

Men jeg undrer mig over hvorfor jeg gør det, det der yarnchicken er også lidt stressende, da det gamle garn slap op og det grå også ikke så ud til at slå til måtte jeg på lageret igen og fandt en fin grå Mondial merino Classic og den fik også lidt sølvlurex.

Nu er sweateren færdig og jeg er vild med den, så nu skal jeg bare finde ud af om barnebarnet mangler en tyk sweater eller om jeg skal finde en anden ejer.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar