søndag den 21. august 2022

Sort Hvide Sande

 Jeg har mange af Susie Haumanns bøger og i bogen "Strik til sommer" er modellen Hvide Sande - ikke en model jeg har ofret synderlig opmærksomhed. Men så så jeg et billede af den i sort. Den faldt jeg fuldstændigt for - jeg købte 6 nøgler sort Bomulin, som lige kom lidt på lager, der var lige nogle andre ting, der skulle strikkes først.

Modellen er strikket i halvpatent og jeg lavede en strikkeprøve, men det er jo lige som i rib - den trækker sig sammen. Hvordan måler man det? Jeg valgte str. L og gik en halv pindestørrelse op og tænkte jeg måtte prøve mig frem. Jeg havde en oplevelse med mange blandede følelser - først at jeg synes den er pæn og jeg håber den bliver god. Jeg kedede mig og synes det gik langsomt og det gør halvpatent - så også lidt stresset, frustreret og bekymret: Kommer den nu til at passe?


Mit optimistiske jeg:

Det er vist endt rimeligt godt, modellen er lidt stor og løs, men virkelig behagelig at have på og stoffet falder tungt og godt omkring min krop. Så jeg tror det ender lykkeligt selvom jeg stadig ikke aner hvordan jeg måler strikkefastheden - den burde være for lille hvis jeg måler rigtigt..

Mit pessimistiske (eller måske realistiske) jeg:

Den er lidt for stor og løs, derudover er den lidt gennemsigtig og en sort BH eller top vil være at foretrække, hvis altså ikke man skal gå i den modsatte grøft og vælge en pink BH, som bliver meget synlig ;-) Jeg har fundet 4 forskellige fejl på ryggen, jeg først så da jeg hængte blusen på ginen.

Jeg ikke havde behøvet at gå en pindestørrelse op, men sådan er det. Jeg ved i hvordan det ender - måske bliver den pillet op og garnet brugt til noget andet. Jeg tror ikke jeg strikker den igen på et lavere pindenummer! Det er langsommeligt og hvis det går galt igen!

Garnforbrug: 222 gram sort Bomulin.

Find 4 fejl
Find 4 fejl


Ingen kommentarer:

Send en kommentar