lørdag den 29. april 2017

Laura fra Ulstrup

Jeg faldt over et kit fra Ulstrup garn med en flot lang cardigan og jeg har det super godt med de lange cardigans så jeg købte kittet og gik i gang. Jeg var lidt i tvivl et ved beskrivelse af ærmegabets længde* i opskriften, men jeg dvælede ikke ved det, så det kom jeg til at pille op. Ellers fløj det afsted med dobbelt supersoft på pindene.
Jeg havde lavet strikkeprøve og den passede perfekt og jeg har også tit strikket dobbet supersoft, så jeg strikkede løs. Men da den var færdig kunne jeg se at den er blevet for lille - faktisk en del. Hvad der er sket kan jeg kunne gætte på, men måske et forkert nummer i pinde.

Jeg kan møle mig til at jeg strikker fastere og fastere. I starten er min strikkefasthed 18-19 m, som den skal være, men højere oppe er den 22 m, det forklarer også hvorfor den ikke falder som på billedet - tror jeg.

Jeg gider ikke at pille den op så den kommer til salg et eller andet sted, så håber jeg at den kan finde en ny ejer, som kan nyde den.

Jeg har brugt 454 gram supersoft i farve som hedder Heron, som jeg bedst kan beskrive som grågrøn. Den er flot og har mange positive kommentarer mens jeg har strikket den.

* Ærmehøjden skal måles fra hvor man er færdig med at tage ud - man forstår når man læser opskriften.


3 kommentarer:

  1. Superflot - men rigtig ærgerligt for dig, at den blev for lille.

    SvarSlet
  2. Jeg er også rigtig glad for lange cardigans. Og den ser rigtig god ud. Jeg er sikker på, at du finder en der kan passe den, og kommer til at elske den.

    SvarSlet
  3. Det er da en super flot cardigan og de lange er så lækre, noget at putte sig i + at de er meget elegante :-) Ærgerligt, du ikke kan passe den, men den der bliver den heldige ejer, får en rigtig skøn striksag :-)

    SvarSlet