onsdag den 26. april 2017

Crowdfunding - strik, hækl og tunesisk hækling

Jeg har lige set at Stine Holgaard vil indsamle penge via crowdfunding til at udgive en række opskrifter på babymodeller i tunesisk hækling. Opskrifterne er lavet, men der er nogle ting som mangler at blive lavet.
Jeg er jo af hjertet strikker og har lige prøvet tunesisk hækling og synes at det er fint nok, men jeg hopper altid lige tilbage til strikketøjet.

Egentlig synes jeg crowdfunding-ideen er fin nok og i Stines tilfælde kan man få lidt tilbage hvis man kommer over forskellige beløb. Donerer man 200 kr. får man bogen når den udkommer. Det er jo fint nok, så har man nærmest købt bogen på forhånd :-)

Jeg så ikke rigtigt fin de ud af hvad jeg vil? Vil jeg støtte lige dette projekt og hvad så med andre af den type og hvorfor? Som sagt, hvis man får bogen så har jo bare nærmest lånt pengene ud. Men vil jeg have bogen, når jeg nok ikke kommer til at lave nogen af modellerne?

Hvad så hvis der ikke kommer penge nok og man har givet et bidrag? Kommer pengene tilbage eller får man bogen på en anden måde?

Vil jeg alligevel støtte fordi hun er en af mange selvstændige designere, som gør et stort arbejde - også selvom jeg nok ikke kommer til at hakke børnetøj?

Jeg tænker stadig over alt dette og prøver, at finde ud af hvad jeg synes. Der er stadig god tid til at beslutte mig.

3 kommentarer:

  1. Jeg må indrømme at jeg bliver lidt træt i betrækket over crowdfunding til kendte designere, hvis de vil udgive en bog må de tro så meget på det at de selv betaler, og så vælger jeg selv om jeg vil købe bogen når den kommer, uanset om det er begynderstrik til børn eller tunesisk hækling :))

    SvarSlet
  2. Jeg giver Gitte fuldstændig ret. De må selv til lommerne.

    SvarSlet
  3. Hmm - jeg tænker også, men vil ikke bare støtte, fordi det er 'en designer' - så skal det godt nok også være design jeg kan lide og gider at lave. Hvor er din Look blevet flot med ribkanten ☺ og sikken en aprilsnar he he

    SvarSlet