mandag den 30. januar 2012

Genbrugsguld

I går kom Lars' datter Louise for at se EM-finalen i håndbold og inden kampen fortalte hun om hvor meget hun havde frosset på dagens ridetur og sagde: "Sanne, tror du at du har en gammel sweater eller sweatshirt, som du ikke bruger og som jeg må få?" Jeg kunne straks huske en bestemt sweater strikket i NUUK-garn, det er nok 10 år siden jeg strikkede den og den har været i posen til genbrug, men jeg hev den op igen. Jeg kan nemlig godt lide den, men jeg tager den bare aldrig på :-)

Jeg hentede trøjen og Louise smilede tilfreds. Men Louise er ca. 15 cm højere end mig og har noget længere arme, så jeg spurgte om hun ville have forlænget ærmerne med en ribkant selvom det blev noget andet garn. "Ja, det vil være dejligt - farven er ligegyldig". Jeg gik hen til mine sorterede garnrester og fandt blandt de tykke rester, lige præcis ca. 50 gram i den samme farve.

Sømmen blev pillet op og jeg samlede masker op og strikkede ca. 9 cm rib i hver side:
Her er det oprindelige ærme og et nyt ærme på vej...
Og her det endelige resultat og den var færdig før finalen var slut..

Det elsker jeg bare - genbrug af sweateren og resterne viser sig igen som guld :-)

10 kommentarer:

  1. Dejligt når andre kan blive glade for noget man ikke selv bruger mere :)

    SvarSlet
  2. Godt gået. Dejligt når man kan lave noget om så det igen kan bruges. Det holder jeg også meget af. Fint at du havde garn i samme farve.

    SvarSlet
  3. Dejligt "genbrug". Heldigt at du stadig havde en rest i samme garn. Der er vist ingen tvivl om at Louise er meget glad.

    SvarSlet
  4. Det beviser bare at det er godt at have sit "stash# iorden. Jeg må vist hellere få opbygget mig et stash... :)

    SvarSlet
  5. Fedt at trøjen fik et nyt og kærligt hjem :-)

    SvarSlet
  6. Det var sandelig kreativt, godt gået. Kan nu ikke forstå du ville give den trøje til genbrug, den er da superflot.

    SvarSlet
  7. Godt gået!!
    Og super flot er den sweater, sjovt at du ikke selv har kunne finde ud af at gå med den. Men sådan er det jo bare en gang i mellem, og så der det skønt at der er andre som kan få glæde af tingene

    Stine:)

    SvarSlet
  8. Tak for alle jeres kommentarer, det er så hyggeligt at dele.

    Jeg er enig det er en flot og enkel sweater og jeg kan ikke forklare hvorfor en sweater bare ikke kommer på, det sker bare. Jeg har haft både bukser og nederdel i samme lilla farve. Men nu den heldigvis fået et nyt hjem :-)

    SvarSlet
  9. Dejligt med genbrug, både af sweater og af den lille rest garn :-)

    SvarSlet