lørdag den 12. oktober 2024

Stripe Hype Sweater

 Jeg faldt allerede for Stripe Hype Sweater da @Bybastrup viste den frem da vi var til #stribefestijanuar 😉 men jeg fik aldrig gang i den. 

Da Kabistrik så lavede en samstrik med opskrifter fra @kutovakika så jeg at hun havde lavet den. Så kom den på pindene med garn fra lageret.

Som bundfarve fandt jeg et cone mørkemørkebrun Supersoft jeg købte til Garnstafet2023. Jeg har i lang ledt efter et projekt til noget BFL-garn jeg havde købt hos Kirsten Brun, som havde købt restlageret, da Birkefibre stoppede og for at gøre den historie helt skør er garnet farvet af Katrine fra Rasende Kreativ i farven "Sure æbler". Jeg overvejede, at alle striber skulle være i Sure æbler, men der var nok ikke helt nok og den ville blive en alt for almindelig stribet bluse!

Så fandt jeg en grønlig BFL Sock fra Garnkisten og som var farvet af Sysleriget. Den passede fint!  

Jeg synes jeg har fået en fin sweater og den sidder fint på trods af de "høngende" skuldre. Jeg tror det er fordi der tages ind fra ærmegabet til ribben.



Jeg brugte:

330 gram Supersoft

131 gram BFL DK weight

84 gram Sysleriget sock

Ingen kommentarer:

Send en kommentar