fredag den 18. oktober 2024

Pocelæntørklædet

 En dag kom en kollega lagde et stort blåt nøgle garn og en masse små blå hvide rester med ordene: jeg håber du kan få noget af dette åbenbart meget værdifulde garn..

Kollegaens mor havde strikket en porcelæn sweater til barnebarnet og moderen havde nok betalt garnet 😉 Hvis man tror man sparer penge ved at strikke tøj selv så bliver man nok overrasket når man køber tynd PeerGynt og tynn silk mohair til en sweater. Jeg fik også opskriften med masser af noter og så gik hun videre.

Garnet var rullet op med de 2 tråde, det har jeg aldrig set gjort, men det har jo givet mening.

Jeg lovede, at jeg nok skulle få noget godt ud af garnet og tænkte allerede den gang på et Sophie Scarf.

Resten af garnet og de smånøgler tænker jeg kan komme ind i en baby-/børne restevest.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar