onsdag den 22. maj 2024

Rullekrave af Susie Haumann

 Det er længe siden jeg købte opskriften og strikkede Rullekrave af Susie Haumann. Garnet var New lammeuld fra G-uld og i farven midnatsblå. Sweateren er fin, men for mig er farven kedelig, så jeg fik lyst til at lave en ny så til messe i Aarhus januar 2023 købte jeg New Zealandsk lammeuld hos G-ULD i farven Cochineal - altså en rød farve.

Det har så lagret i over et år inden jeg fik slået op - jeg slog op den 7. februar samtidig med at jeg slog op til andre projekter. Nogen ting er styret af diverse samstrik, men f.eks også barselsgaver.  

Da jeg  var færdig med alle raglanudtagningerne begyndte jeg at bruge projektet som ta-med strikketøj, da det jo bare var rundt og rundt.

Jeg kan utroligt godt lide at strikketøjet er nemt når jeg tager det med ud til et arrangement eller lignende for jeg kommer jo også for at lytte og snakke og have det hyggeligt og det er for træls at skulle trævle op og lave om når man kommer hjem.

Men altså trøjen voksede og blev så bare færdig den 4. april og ligger nu i skuffen og venter på koldere tider.

Jeg har brugt lige under 3 fed, som svarer til 298 gram, men jeg tror der var mere garn i feddene, så jeg har nok brugt mere end 300 gram (lidt).

Jeg har faktisk fundet noget garn frem fra lageret som jeg vil strikke en mere af. Det er rødt Hanne Falkenberg Shetlandsuld, som faktisk er købt på recraft.     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar