onsdag den 15. maj 2024

Girly tynd cardigan med glimmer og hjerter

Barnebarnet er en lys blond pige med blå øjne de var indlysende at blåt klæder hende og det var det moderen gerne ville have til hende.

Men det er ikke hvad den næsten-4 årige ønsker sig. Faktisk er der blå ting hun nægter at gå med nu.

Det udtrykte ønske er en Girly cardigan med glimmer og hjerter og når jeg hører girly tænker jeg pink og så er jeg klar. Jeg havde glimmer på lager, men skulle lige have fat i noget garn. Da hun er et varmt barn, tænkte jeg at bomuld og uld er et godt valg, så jeg gik i Garnkisten og købte Gepard CottonWool 3 i pink.

Jeg fandt en opskrift i KlompeLompes sommerbørn, som hedder Sommerfugletrøje, der var dog ingen hjerter, så jeg tegnede nogle hjerter som kunne udskifte en blomsteragtig tingJeg skulle også bruge noget rosa, hvidt og grønt, men det fandt jeg på lageret. Jeg valgte at strikke en glimmertråd med når jeg strikkede hvidt og i ribkanter for oven og for neden.

Jeg synes også jeg fandt de perfekte knapper, de er også lidt glimmeragtige.

jeg har strikket str. 6 år, da hendes mor køber str. 5 år til hende nu og børneopskrifter ofte springer 2 år i størrelserne.

Den kom til at se således ud:

Forbrug

Pink: 168 gram

Hvid: 28 gram

Rosa: 3 gram

Grøn: 9 gram

Glimmer, kremke soul wool stellaris: 6 gram



2 kommentarer:

  1. Wow, jeg glæder mig til at høre hvad modtageren sagde.

    SvarSlet
  2. Hun får den på onsdag, så skal jeg nok fortælle om det :-)

    SvarSlet