onsdag den 25. maj 2022

Klaras kjole til Else

 Klaras kjole var en stor succes hos både mor og barn og jeg havde lige fået at vide at den i str. 1-2 år var ved at være for lille, da der kom nye bulletiner - den var blevet fejlvasket og duede ikke mere og kunne således ikke gemmes til en evt. lillesøster.

Jeg lovede at strikke en ny, hvis det blev tilfældet og jeg købte garn til en tilsvarende i str. 2-3 år. Barnebarnet fylder 2 på søndag, så en ny er strikket og klar som fødselsdagsgave og håber de bliver glædeligt overrasket..

Den første er strikket i Indiecita, men opskriften er blevet opdateret til et andet garn. Det er sikkert også et godt garn, men jeg synes at denne fungerer så fint, at jeg har gemt opskriften i Indiecita versionen også og den nye er strikket i Indiecta igen - Indicita har fået nye navn. 

Forandringer, forandringer, forandringer!

Jeg har strikket på p. 3 og brugt 196 gram (til den nummeret mindre brugte jeg 160 gram). Jeg havde regnet med at bruge mere så det ekstra nøgle må så gemmes til noget andet. 4 gram til overs er lige lidt nok, så satset er fornuftigt nok.   

Og ja, garnet er købt i Garnkisten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar