søndag den 1. maj 2022

Esthers asymmetriske sweater

 Jeg havde købt lige lovligt meget Pernilla, da jeg købte ind til mit Helsinkisjal og da jeg så mine store sorte og hvide rester fik jeg en idé til en sweater til niecens datter. Hun (læs: moderen) er vild med rød, sort og hvid.

Jeg ville finde en grundopskrift til Pernilla, så jeg gik ind på Filcolanas hjemmeside og fandt opskriften Lille stjermedrys, opskriften er til en tråd og så perfekt ud. Det er vigtigt at det er med raglanudtagningerne.

Da jeg så var færdig med halsribben skulle jeg lave vendepinde og strikke raglan. Vendepindene gjorde mig meget usikker og i tvivl, men jeg prøvede og så blev også usikker på om det ville give huller.  Da jeg så kiggede nærmere på raglanudtagningerne blev jeg helt mystificeret og synes det virkede uoverskueligt (centr udtr/centr udtvr) og pillede det hele op.

Opskrifter med 25 m i strikkefasthed er ikke dem der er flest af, så jeg endte med bruge antal masker og mål fra Bølgecardigan fra Spektakelstrik. Så blev det bare hyggeligt, jeg besluttede længder og bredder efterhånden som jeg strikkede.

Da det så var klar måtte jeg have fat i det røde garn og det fik heg fra Garnkistens webshop.

Det blev mit turstrik da vi var på fætter-/kusinetur med mandens familie - det var perfekt til bil- og snakkestrik da alle beslutninger nu var taget. 

Jeg er meget tilfreds med resultatet og kunne måske tænke mig noget lignende.


Forbrug:

Sort: 46 gram

Hvid: 32 gram

Rød: 70 gram




Ingen kommentarer:

Send en kommentar