onsdag den 8. januar 2020

Shorts, bloomers eller hvad vi skal kalde det...

Ja, jeg ved ikke helt hvad der skete, men lige pludselig gik der shorts i strikketøjet.

Jeg var allerede i gang med et shortssæt, som jeg har strikket en del af til de barselspakker jeg strikker for tiden til familiens unge mennesker.

Sættet er sammensat af flere forskellige opskrifter, som jeg har sakset fra ugeblade i sin tid.
T-shirt: Femina 27. april 2011 og opskriften hedder: "Nuttet t-shirt til de allermindste"
Shorts: Familie Journalen 2010 uge 13 - måske er opskriften på nettet: Babyskorts 1-2-3
Jeg har brugt 78 gram Mondial Cotton Soft Bio købt hos Garn10.



Så blev kontaktet af en som ønskede jeg sig nogle shorts af bloomers-typen og jeg kom til at sige ja.

Igen en kmombination af opskrifter med udgangspunkt i "Skipperbukser" fra Strikleriet inspireret af bloomers med bobler fra "Leg med garn".
Garnet Drops Baby Merino købt i Garnværkstedet og til str. 18-24 mdr. har jeg brugt 92 gram.




Igen en kombination af opskrifter. Shortsene er fra KlompeLompebogen: Strik året rundt: Rudeshorts/Ruteshorts, men linningen er tager fra Strikleriets Skipperbukser.
Jeg har brugt 60 gram Navia Duo til str. 18-24 mdr.








De er blevet meget fine, men jeg kan mærke, at jeg for øjeblikket ikke har det for godt med bestillingsarbejde, så det varer lidt inden jeg siger ja igen.

4 kommentarer: