onsdag den 22. januar 2020

Clara Romper

Jeg har længe kigget på Clara-kjolen med samme mønster som Clara Romper, men min niece har fortalt mig hvor svært det er med kjoler når de små skal kravle og rejse sig for at gå, så jeg tænker at kjolerne skal gemmes til en lille pige går.

Det giver mig endnu mere grund til at strikke rompere og dragter, som er feminine. Da jeg faldt over opskriften på Clara Romper (tillæg til Familie Journalen  nr. 14/2019 i samarbejde med Sandnes Garn) vidste jeg at den ville jeg i hvertfald lave.

Det er en opskrift hvor der strikkes masker op til kanter i hals og ærmer og det kan let blive lidt klodset - ikke mindst da jeg valgte at strikke romperen i bomuldsgarn.

Jeg har strikket i Mondial CottonSoft, som jeg har købt hos Garn10 på forretningen blev genåbnet i Knebel.

Jeg har strikket på p. 2,5 og3,25 og jeg har brugt 94 gram garn som svarer til 339 m.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar