torsdag den 9. august 2018

Den anden restetrøje

Restetrøjerne pirrer mig, da jeg elsker at sætte farver sammen og se hvad der sker. Min 2. trøje er strikket i et blåligt/lilla univers og denne gang har jeg ikke kun brugt rester fra den ultimative restekasse, men fra hele mit stash, som er forklaringen på at den bliver rimeligt ensfarvet. Udover det spændende i at sætte farverne sammen så er dte da en hyggelig måde at bruge fra lageret. Derudover har jeg en del Kido lamé på lager og den indeholder glimmer og den er brugt som følgetråd i stort set hele arbejdet. Desværre ses det ikke særligt tydeligt - heller ikke selvom jeg har prøvet at fotografere i solen.



Jeg brugte denne gang opskriften Regular fra Susie Haumanns bog Keep It Simple, dog lavede jeg knaphuller i stedetfor trykknapper. Det blev også til tyndere pinde end sidst: p. 5.

Jeg har ialt brugt 577 gram rester og da jeg har strikket en del med dobbelt garn så blev det til 3077 m.

Måske kommer der også en lille børnetrøje og der kan nemt komme endnu en voksentrøje, måske på en lidt anden måde ;-)

Har du selv lyst, så gør det! Det er sjovt!

1 kommentar:

  1. Denne restetrøje er flot, jeg kan godt lide, når farverne glider mere sammen. Jeg overvejer en i blå rester.

    SvarSlet