søndag den 12. august 2018

Blå pulsvarmere

Jeg har lavet masser af indlæg, som har handet om pulsvarmere og mit behov for dem.

I et stykke tid synes jeg at min skuffe har manglet nogle blå pulsvarmere og her i ferien fandt jeg et lill nøgle jeansblå Samarkand og det har resulteret i disse fine pulsvarmere.
Et par i rib og et par i vævestrik, stjernemønstrede. Jeg har gjort sådan:

Rib:
8 m, 2r, 2 vr - pind 2,5 Forbrug 10 gram.

Stjernemønstrede
Pind 3 - slå 48 m op med farve B (blå)
Strik 6 p. ret, så der er 3 riller fra forsiden og der kan strikkes en vrangpind fra vrangen.

Forbrug i jeansblå samarkand: 6 gram
og i hvid supersoft: 6 gram
p. Farve A:Vrang
p. Farve A: 2 r, * slå om, 3 ret og løft den første af de 3 r over de to sidste * gentag fra * til * indtil der kun er 1 m tilbage, strik den r.
p. Farve B: Vrang
p. Farve B: 1 r, * 3r, løft den første af de 3 r over de 2 sidste, slå om * Gentag fra * til * indtil der er 2 m tilbage, strik 2 r.

Gentag p. 1-4 4 gang og strik p. 1 og 2.

Strik 1 p. vrang i Farve A.
Strik 6 pinde ret og luk af fra retsiden Denne kant består af 3 retriller.

Hvis du bruger min lille opskrift må du meget gerne linke til mig, så jeg kan se dit resultat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar