fredag den 23. marts 2018

Mærkelige huer

Jeg havde en del rester af Drops Alaska - ialt ca. 150 gram?. Jeg besluttede at strikke en stribet hue af resterne, så jeg fandt en opskrift på Garnstudios hjemmeside på en hue i Alaska. Jeg tænkte jeg ville strikke resterne op ved at graduerne farverne.

Jeg valgte den mindste størrelse og fulgte ukritisk opskriften, man skal først strikke til huen måler 18 cm, derefter til 23 cm, så tager man ind på hver anden pind ialt 4 gange. Det gav mig en hue på i alt 27 cm, som jeg brugte 78 gram til. Det er altså en lang hue og på billedet er der ikke lagt op til at huen foldes. Både min mand og jeg har prøvet huen og der sidder mærkeligt. For at bruge huen skal man enten have et meget stort hår , folde den meget op eller være en langskalle!
Også med kanter foldet

Jeg havde stadig 72 gram tilbage så jeg ville strikke endnu en restehue.

Til denne strikkede jeg 14 cm rib 2 ret, 2 vrang, indtagning,

Og da den var færdig pillede jeg den anden op til ca. 15 cm, hvor jeg så gentog proceduren.

Nu synes jeg at huerne er Ok og sidder fint, så er de rester brugt godt og komemr til at varme nogle ører på et tidspunkt :-)

1 kommentar:

  1. Og huer har man i den grad brug for i dette kolde forår. :)

    SvarSlet