søndag den 8. oktober 2017

Veste uden knapper

Jeg blev spurgt og jeg ville strikke 2 veste, 1 i str. 4 år og 1 i str. 8 måneder. De skulle være uden knapper. Jeg sagde ja, men undrede mig over der ikke skulle være knapper på, jeg er nemlig vild med knapper. Jeg spurgte til om det var knapningen og der evt. skulle pynteknapper på?

Det skulle der ikke, det var manglen på knapper. Vestene er færdige og ganske fine uden knapper, jeg ændrede lidt på opskriften, så halsudskæringen blev lidt lavere.

Faktisk er de blevet fine og jeg kunne godt finde på at lave et par stykker mere. Men jeg savnede altså at skulle vælge knapper fra mit lager, for det er så hyggeligt. Nu skal vestene pakkes og afleveres.

Forbrug:
Str. 4 år strikkede jeg 38 cm, 1 cm længere end jeg havde sigtet på. Jeg Brugte COOL WOOL Merino Big fra lageret. Jeg brugte 154 gram.

Str. 8 mdr måler ca. 30 cm, så jeg håber den holder vinteren over. Jeg strikkede i Bio Shetland fra BC Gang og brugte ca. 40 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar