onsdag den 6. december 2017

Tiden flyver men der sker noget alligevel

Det er længe siden, at jeg har været her, men jeg har blogget ;-) Den 30. oktober tog vi til Australien for at men noget af landet, men også i meget høj grad for at besøge sønnen, som er har været på udveksling på Adelaide University. Som jeg har gjort før har skrevet blog, mens vi var afsted for jeg får ikke gjort det når vi kommer hjem. Det har taget noget af opmærksomheden.

Da vi kom hjem har været til tandlæger flere gange for at få opereret en tand ud - puh, det var slemt. Nu er jeg tilbage og vil se om jeg kan komme på omgangshøjde.

Jeg havde valgt at tage garn med til 2 sjaler - et Dunlin-sjal som Helga Isager kalder børneversionen af et Camomille-sjal og så et klassisk Camomille sjal. Dunlin-sjalet blev færdigt på turen, hvor jeg lige måtte strikke blondekanten på Camomille sjalet herhjemme. Jeg har strikket Camomille sjaler før og synes det er godt at have med på tur, det tager lidt tid og fylder ikke så meget.

Jeg havde noget rødt tyndt alpaka fra Garngaragen på lager også supplerede jeg med rødt Duogarn fra DesignClub og Garnkisten.Jeg synes næsten ikke jeg har brugt noget garn.

Dunlin
Duo: 51 gram / 266 m
Alpaka: 56 gram / 363 m
















Camomille
Duo:70 gram / 427 m
Alpaka: 80 gram / 451 m



Ved begge sjaler har jeg strikket blonden med Duo og ikke dobbeltgarn, som opskrifterne foreslår.

Jeg købte 200 gram DUO og har stadig Alpaka på lager, så der er i realiteten til en rød Camomille mere.

















Frit efter Viggos vest inspireret af Askeladens vest
Jeg tog også garn med til en vest, da det er noget af det jeg også bare kan strikke uden at kigge. Den er strikket i str. 18-24 mdr. og jeg har brugt 66 gram Geilsk bomuld og uld.

Bloomers
Inden jeg tog afsted startede jeg på et par bloomers med sømandsbobler frit efter Skipper af Eva Kanstrup inspireret af bloomers fra Legmedgarn.














Jeg brugte garn fra lager for at se og prøve. Jeg har strikket et par med sømandsbobler på hele buksen i str. 12-18 mdr og et par med sømandsbobler i 3 bånd nedover buksen i str. 9-12  mdr. Jeg har brugt Lana Grossa Cool wool og har brugt hhv.  110 og 96 gram.

2 kommentarer:

  1. Sjaler er dejligt ferie-strikke-tøj. Og det er ualmindeligt smukke røde farver du har brugt :-)

    SvarSlet