tirsdag den 15. august 2017

Sommerbluse

Jeg havde ellers bestemt at jeg skulle holde lidt igen med garnkøb sommeren over, jeg har rigeligt der venter på at blive gjort færdig. Men så annoncerede Bodil Munch denne fine sommerbluse - et stykke nede i indlægget med rød halskant og røde ærmekanter.

Det melerede garn er en silketråd ( 67% silke og 33% merino) og den har en fantastisk lang løbelængde - 1000m/100g og det røde garn er en flad bomuld som  har en løbelængde på 440 m på 100 g og strikkefastheden er 23-24 m på p 3-3½.

Jeg købte garn i den største størrelse og da garnet kom kunne jeg se at modellen var lidt kort efter min smag, men faktisk hedder opskriften "kort sommerbluse...". Garnet er et restparti og jeg ville strikke blusen længere. Ergo måtte diverse igangværende projekter vente, for jeg var da nødt til starte på denne!! Så der ville være en chance for at få lidt mere garn.

Jeg lavede også lidt om på starten, det er retstrik i opskriften, men jeg har strikket rib. Det er bare det jeg bedst kan lide også blev den 6-7 cm længere.

Nu er blusen færdig og jeg har masser af garn tilbage. Jeg har brugt 168 gram silke/merino og 14 gram rød flad bomuld.

Det har været et dejligt strikketøj, som bare susede af pindene
Så nu gå jeg og tænker på hvad jeg skal lave af det resterende garn? Et tørklæde til blusern? Nej det tror jeg bliver for underligt. Pulsvarmere? Men sorte er i sig selv fine.. Så nu overvejer jeg en lilel barnebluse/-vest. Lad os se hvad der sker. Lige nu har jeg lige fået en ny Pippekjole a la Lola Ramona på pindene - Mona synes altså også barnebarnet Nora skal have sådan en kjole :-) Det får hun så.

2 kommentarer:

  1. Ja sådan tænkte jeg også, inden sommeren startede - at der skulle bruges af lagergarn (for det har jeg rigeligt af - også til sommerstrik). Men ak- sådan skulle det ikke gå.
    Vi må være åbne for nye input, må vi. Og din Bodil Munch bluse er bare så flot. Tænker måske at en barnebluse/vest kunne blive fin af restgarnet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg har også kigger lidt efter en vest og har fundet en, men jeg leder lidt videre. Jeg overvejer også at bruge den som følgetråd til noget sort..

      Slet