søndag den 6. august 2017

Andrea

Esther som nu er 4 måneder er helt vild med Andrea, når hun ser Kaj og Andrea bliver hun se glad når Andrea dukker op og siger noget. Så fik jeg lyst til at hækle Andrea. Jeg googlede "hækleopskrift Andrea" og den dukkede op på Majas blog.

Jeg fandt garn på lageret på nær den ene blå til Andeas striber, men den havde Helle heldigvis i Garn10.

Jeg er ikke en særlig habil hækler, så nogle ting måtte hækles flere gange for t komme til at passe, så jeg har hæklet 5 øjne og 2 næb OG jeg har lært hvad forskellen er på fastmasker og kædemasker - jeg har aldrig kunnet se forskellen. Men i hækleskolen fra Sys Fredens lykkedes det endeligt. det var nødvendigt for at få øjnene til at blive rigtige.
Jeg har brugt forskelligt garn og løbelængden er lidt forskellig, så det kan have drillet lidt. Til øjnene måtte jeg ned på nål nr. 1,75 for at få det til at passe.

Jeg har brugt:
Orange kick 8 gram
Sort grønhøj bomuld 4 gram
Mariposa - blå 30 gram
Mariposa - grøn 6 gram
Gul Lotus - 1 gram
lys blå bomuld - 12 gram
Hvis løve soft 8/4 - 2 gram

Nu må vi håbe Esther kan lide hende ;-)

2 kommentarer:

  1. Er sikker på lille Ester bliver henrykt. Resultatet er blevet fint selv om der var en del ommere :-)

    SvarSlet
  2. Ej hvor er den sød - sikken et fint arbejde :)

    SvarSlet