søndag den 16. juli 2017

Sommerbluser i Elastico

Jeg har tit problemer med at finde tøj i mine farver, så der er det en gave selv at kunne strikke (og sy, som jeg gjorde meget en gang). jeg er bedst i klare, stærke farver og om foråret og sommeren er det tit pastelagtige lyse farver som hænger i butikkerne - og i år også en masse blomstret. det er heller ikke mig.

Jeg var på udsalg i Garnværkstedet fordi der var tilbud på Geilsk Hamp og uld og jeg så at der var tilbud på Elastico fra Lana Grossa. Det har jeg læst godt om her, så det måtte prøves.

Det er der blevet 2 bluser ud af: Knit me baby one more time. Den er strikket top down, hvor man starter på den ene skulder slår op til nakke også strikker den anden skulder. Alt er formet med venderækker og det er udførligt beskrevte i opskriften. En stor fornøjelse på alle områder.

Som sædvanlig har jeg strikket den lidt længere :-)

Jeg har brugt i alt 324 gram























Jeg havde også købt orange og denne bluse skulle selvfølgelig være anderledes, jeg huskede på Campbelle & 2nd, som jeg tidligere har strikket. Den voldte en del problemer degang, så jeg vidste at jeg ville bruge det øverste også efter ærmedeling strikkede jeg lige ned og lavede talje indtagning som til den røde.

Jeg synes taljemarkeringen er lidt for markant, i hvertfald i dette garn, måske er det anderledes i blødere garn. Denne er en nelse længere end de røde og jeg har også forlænget ærmerne lidt :-)

Til gengæld nyder jeg det fine hulmønster på den ene skulder.

Jeg har brugt 342 gram



3 kommentarer:

  1. Hvor er det et par fine bluser, du har strikket. De er i nogle skønne farver. Jeg kender godt det med at man på en eller anden måde ikke passer så godt ind i modebilledet at man kan finde tøj, der passer en. Jeg har været heldig i Sverige, så jeg køber faktisk mere tøj i Sverige en herhjemme

    SvarSlet
  2. To smukke sommerbluser. Dejligt, at man selv kan strikke i de farver man har lyst til :-)

    SvarSlet
  3. Jeg kan kun tilslutte mig det med elastico. Jeg er også igang med at strikke af det lige nu - fantastisk garn. Og den trøje du har lavet er bare flot. Det samme gælder den orange - så flot en detalje på skulderen. Meget smukt

    SvarSlet