lørdag den 25. marts 2017

Småt og godt

For det første: jeg har jo skrevet om tøj til niecens kommende barn Esther :-) Esther er kom:
mer til verden idag og er yndig.

Jeg syntes Esther manglede nogle kjoler så jeg startede med spirrevip-kjolen fra Annette Danielsen bog: "Strik til småfolk". Jeg brugte tulipanrød Samarkand og råhvid alpaca fra Drops. Den er lavet i et vævestrik mønster som giver de fineste prikker og jeg er meget tilfres med den. Jeg strikkede str. 9 mdr. og brugte 45 gram Samarkand og 55 gram alpaca.


Dernæst havde jeg fundet den sødeste lille tunika i et Familie journalen og jeg havde og Mandarin petit på lager. Det er den sødeste kjole med en fin klokkekant for neden. Denne er i str. 6 mdr og jeg har brugt 78 gram mandarin petit. Hjertet er broderet med råhvid samarkand.
Da vi var til Annette Danielsens 10 års jubilæum var gratis garn og opskrifter til Nussemus. Garnet er sponsoreret af Filcolana. Nussemusene skal gives til børn på krisecentre, børn til indsatte og børn på Asylcentre via Røde kors.Tanken er jo sød, så jeg tog garn og opskrift. Opskriften er lavet af Annette og nu har jeg strikket min første Nussemus, det er en fin opskrift, som hænger godt sammen. Jeg synes bare det er noget gnideri, at strikke rundt på 8 m.
Egentlig skal man bruge resten af garnet til fyld, men det er altså ret meget, så jeg brugte noget andet fyld og jeg har garn til mindst en Nussemus mere. Jeg har brugt 18 gram af den grønne og 6 gram af den røde.





3 kommentarer:

  1. Sikke et par fine kjoler.
    Jeg er også lige begyndt på en nussemus, jeg har det helt som dig, 8 masker på 4 pinde er noget rod - men søde bliver de

    SvarSlet
  2. Ih så får hun da også en fin start på livet. Sikke nogle søde kjoler - og den nussemus bliver garanteret hendes kæreste eje :)

    SvarSlet
  3. Ja, de tøjdyr kommer jeg aldrig til at lave, alt for gnidret og bøvlet! Til gengæld er det 2 utroligt søde kjoler den lille pige bliver beriget med, absolut nuttede :-)
    Din Einrum sweater er også bare blevet skøn :-) Super flot farve :-)

    SvarSlet