søndag den 13. april 2014

Ideen om Sky Blue er blevet færdig

Min Sky Blue eller rettere - ideen om Sky Blue er blevet færdig! Med alle de ændringer jeg har lavet er det måske ikke helt en Sky Blue, men den var da udgangspunktet. Og nu er jeg glad for den og skal nok få den brugt.

Jeg har brugt 2 nøgler Tosh Merino Light fra Madeline Tosh til for og bagstykke og jeg har 2-3 gram tilbage! Til ærmerne har jeg brugt 2 ngl. Grignasco Kid Seta og her var der også kun meget lidt tilbage inden jeg begyndt at lave det hele om.

Men den er skøn, vidunderlig og blød oh jeg er lidt spændt på om den er for varm og varm nok om vinteren.Jeg har strikket på p. 3,5 for at opnå strikkefastheden.

De 2 typer garn skal vaskes forskelligt, så jeg valgte at vaske dem inden jeg syede dem sammen.

12 kommentarer:

  1. Skyblue eller ej den er super flot og i de smukkeste farver :-)

    SvarSlet
  2. Nej hvor er den blevet flot. Mon ikke den holder varm nok når det behøves? Det tror jeg.

    SvarSlet
  3. Jeg tror jeg ville kalde den Dawn i stedet for med de skønne orangerøde farver den har. Den er blevet ualmindelig vellykket og så er den flot monteret. Jeg har ikke mod på monteringen, så jeg overvejer om man kan strikke ærmerne på med vendestrik oppe fra og ned.

    SvarSlet
    Svar
    1. God idé - det kan da godt være jeg skal døbe den om til Dawn. Tak for dine pæne ord om monteringen - jeg har brugt kid silk i raglanen og stoset stykkerne samme, det kræver lidt tålmodighed, men dte er det værd.

      Slet
  4. Hvor var det godt, det lykkedes for dig - den er blevet flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er også glad for at jeg tog besværet.

      Slet
  5. Farverne er vel nok flotte sammen, den er vel nok blevet skøn

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med farverne og tilfreds.

      Slet
  6. Uha, den er blevet flot.....måske man kunne få lov til at se den i virkeligheden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan være - jeg skal lige huske det når der er en fotograf hjemme ;-)

      Slet