fredag den 26. oktober 2012

Fuppet!!

Ja, jeg føler mig, snydt og bedraget! Jeg har 2 danske håndarbejdsblade i abonnement og i går modtog jeg dem begge. Det er jo altid hyggeligt, så jeg satte mig i sofaen. Jeg bemærkede faktisk at begge blade havde et lyserødt kræmmerhus med rød kant og knappepynt.


Da jeg åbnede blad nr. 2 virkede det meget bekendt:
Og da jeg bladede videre havde jeg forklaringen, begge blade har nøjagtigt samme indhold:

Og det er ikke bare indholdsfortegnelsen, som er den samme. Jeg har bladret bladene igennem side for side og det er nøjagtigt de samme opskrifter. Det synes jeg er urimeligt, det kan da ikke være rigtigt at betale for 2 blade i abonnement og så få 2 HELT ENS blade. Jeg viste det til min mand, som også synes det er helt urimeligt.

Jeg har tegnet begge abonnementer via en telefonsælger og den anden vidste godt at jeg havde abonnement på nr. 1

Jeg er ved at overveje hvad jeg skal gøre, men jeg vil selvfølgelig have en forklaring og pengene tilbage for det ene blad. Samtidig skal jeg så lige finde ud hvordan jeg kontakter dem

I hører nærmere....

22 kommentarer:

  1. For hulan da - sådan nogle snydepelse. Jeg er i sammen båd, og rasende.

    SvarSlet
  2. Hold da op. Jeg troede da også at det var to forskellige blade. Er spændt på at høre deres undskyldning!

    SvarSlet
  3. HVAD!!!! Jeg har også fået begge blade i dag, og har så kun bladret kreativ strik igennem indtil videre. Var så skuffet over indholdet at jeg ikke fik bladret strikkemagasinet igennem også. Og det kan jo så også være godt det samme!!!! Det er simpelthen for ringe. De er jo ikke helt gratis de blade, så jeg er spændt på at høre hvad det ender med. Overvejer også kraftigt at ringe og lufte min utilfredshed!

    SvarSlet
  4. #€&/)=)(&"!?=",det er da overhovedet ikke i orden-basta-glæder mig til at følge fortsættelsen

    SvarSlet
  5. Hvor dumme mon egentlig det firma regner med kunderne er? De ved garanteret godt at mange abonnerer på begge blade. Nu er jeg så bare spændt på om det lykkes at komme igennem til dem så du kan klage!!!

    SvarSlet
  6. Tak for alle jeres kommentarer - jeg er sikker på at de ved at mange er abonnenter på begge blade. For når man er abonnent på det ringer de og spørger om man ikke vil have et prøve abonnement på det andet.

    Jeg har sendt mail til begge blades mailadresser, så må vi se om de svarer på det eller om jeg også skal prøve at ringe.

    SvarSlet
  7. Hold da op, kan godt forstå at du føler dig snydt. Det er vare ikke i orden. Det må der findes en løsning på.

    SvarSlet
  8. Jeg kan regne ud, at jeg så også får to ens blade. Strikkemagasinet lå i min postkasse i dag, og det andet må så lande i morgen eller mandag. De får en opsigelse af begge abonnementer fra mig på mandag. Jeg håber, I andre gør det samme. Det er for grov en udnyttelse af mine penge. I forvejen synes jeg, at de to blade ligner hinanden alt for meget og der er for lamgt imellem de rigtig lækre modeller...!

    SvarSlet
  9. Helt enig, Berit - jeg opsiger også begge abonnementer.

    SvarSlet
  10. Nej, sikke noget snyd - og hjælp, jeg har lige tegnet abonnement på Kreativ Strik - abonnerer i forvejen på Strikkemagasinet som jeg lige har fået idag og ja, medmindre man er helt vild med at strikke små juledimser, er det blad jo ikke to potter pis værd (undskyld udtrykket). Gider så sandelig ikke have et nummer af Kreativ Strik, der er identisk med Strikkemagasinet!

    Mon ikke de får en lærestreg når så mange nu klager/opsiger abonnementer?! De skulle da skamme sig!

    SvarSlet
  11. Burda er fuldstændig mage til dine to blade - ikke et eneste stykke syet tøj er der i det - jeg har også klaget

    SvarSlet
  12. Fup fup. Jeg er i sommerhus og har ikke set nogen af bladene endnu. Men mon de ikke har en stand i Fredericia. Så kan de godt regne med et besøg fra mig på søndag..

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  13. Det er da at snyde så der rasler.
    Skal da ikke gå ubemærket forbi.

    Yt

    SvarSlet
  14. Det er da bare utrolig.... jeg trorede mine egne øjne da jeg læste dit indlæg
    Jeg fik Burda Style i dag og føler mig osse snydt. den er fyldt af juleting men ingen symønster. Det var ikke det jeg havde regnet med.
    Så er klage fra mig er osse på vej

    SvarSlet
  15. Jeg oplevede det samme og ringede til dem. Fik den forklaring, at det var meningen, at de, der havde abonnement på begge blade, kun skulle modtage og faktureres for et af bladene (!). Jeg fik uden problemer det ene krediteret. Jeg er dog stadig ikke imponeret og synes forøvrigt heller ikke, at det har meget med et strikkeblad at gøre!

    SvarSlet
  16. Det er da fuldstændig vildt !
    hilsen Mona

    SvarSlet
  17. Jeg kan bestemt godt forstå du føler dig snydt.Og jeg spørger mig selv: hvad formål er der med at lave 2 ens blade med forskellig titel.

    Håber der kommer en fornuftig løsning ud af det:-)

    SvarSlet
  18. Jeg er også meget skuffet over bladet og har dog kun modtaget et blad. Overvejer også at fra melde det.

    Hilsen Karina.

    SvarSlet
  19. Talte med forlaget på messen i Fredericia idag. Årsagen til at man evt. har fået to blade er at der er en lille forskel i navn, addresse på hhv. det ene og set andet abonnement! Du skal bare ringe og såmfår su refunderet det ene blad.

    Jeg fortalte ham, at de skyder sig selv i foden ved at lave sådan et stunt med to ens blade, og den var vist gået op for ham. Han fik også at vide, at jeg har kladden til opsigelsen på begge blade klar og den bliver sendt på mandag. De burde have forudset problematikken.

    Næste år vil de desuden fylde mere strik og sy i bladet og ikke kun opskrifter på juleflitter!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for dit svar, Berit - jeg tjekkede min adresse allerede for et stykke tid siden og den holder slet ikke for mig. Mit navn og adresse er stavet fuldstændigt ens - selv samme stavefejl i mit navn.

      I første omgang synes jeg også det var i orden at få det ene blad refunderet og det vil jeg også acceptere, MEN jeg synes egentlig ikke det er i orden når Kreativ strik lover: "Hvert blad indeholder 25-35 eksklusivt designede modeller og opskrifter, der kan klæde hele familien på". Strikkemagasin lover: " Hvert blad indeholder ca. 20 designs på smart strik til hele familien samt inspiration til boligen".

      Var der en forklaring på hvorfor de havde lavet det samme indhold i alle bladene?

      Slet
  20. Kan informere om, at så vidt jeg kan se er det ikke kun strikke magasinet og kreativ strik der er ens, men også symagasinet.... altså 3 magasiner hvor indholdet er TOTALT det samme. Jeg har godt nok ikke "penge i klemme", da jeg har lånt strikke- og symagasinet på mit lokale bibliotek, men jeg synes virkelig det er forrykt. De har ikke engang ændret i layout, indholdsfortegnelse eller noget. Jeg håber, at I der abonnerer på magasinerne, ikke lader det gå helt stille for sig.
    Det er jo højst sandsynligt, at en abonnent ikke kun abonnere på 1 af disse 3 blade.

    SvarSlet
  21. Er abonnenent på BURDA Style og også dybt utilfreds med at november-bladet kun indeholder juleidéer og ingen mode eller snitmønstre til tøj. Åbenbart det samme som de andre november-blade indeholder. Har netop klaget til info@burda.dk og fik at vide det er gjort for at give læserne 'en helt unik speciel oplevelse med et magasin, der emmer af ren julestemning...' Og jeg kunne bare glæde mig til næste nr. udkommer. Jeg har ikke abonneret på et magasin med juleidéer og jeg kunne heller ikke få lov til at returnere bladet. Utrolig dårlig service. Kan kun anbefale alle, som er utilfredse at klage. God weekend.

    SvarSlet