søndag den 10. april 2011

En anderledes krea-aktivitet

Vores båds kaleche er slidt og vi har sparet sammen til og bestilt en ny, men forårsstormen i fredags var hård ved den kaleche vi har, så den var rykket meget fra hinanden, så jeg måtte finde symaskinen frem.


Man kan se solen skinner ind, så det er klart at det rykker i bådfolket og alt skal være klar, men jeg skal også være færdig og komme ud i solen og strikke.

Så jeg har syet kantebånd fast igen og zig-zagget og forstærket, så det kan klare noget mere blæst.

Der er nemlig planer om at kalechen skal bruges om vinteren :-)




Mine strømpepinde har levet et lidt underligt liv i en tynd Føtex-pose i min puf, når jeg finder dem frem går posen lidt i stykker, længe har jeg tænkt på at sy en lille stofpose, det ville nok være lidt bedre...
Da symaskinen nu var fremme klippede jeg jeg et stykke stof og syede en lille pose, jeg har brug for en lille sniphank når jeg lige skal fange posen, så det syede jeg naturligvis også. For at lave bund var jeg lige ude og kigge på et stofnet for at se hvordan jeg nu skulle folde.

Jeg synes det er noget finere - jeg har en plan om at sy en avanceret etui ligesom man laver til strikkepinde og hæklenåle, men det er et større projekt, som der skal mere tid og ro til. Jeg er glad for posen nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar