onsdag den 7. august 2024

Skolepigestrømper

 Da jeg var færdig med Skolepige fra Susie Haumanns bog Vokseværk, havde jeg en del rester tilbage. Da jeg sad og kiggede på dem synes jeg det ville være en god idé med et par strømper i samme striber som cardiganen.

Som sagt så gjort - jeg tilpassede striberne så hælen fik den farve som ribben. Men da jeg kom til tåen var kommet til farve 3 og jeg synes det var mest korrekt at bibeholde stribeforløbet og det ser fint ud.












Nå, men der var stadig garn tilbage, selvom der kun var ganske lidt af en af farverne. Jeg brugte min brug-farverne-op-metode: bestem en række følge, hvor man starter med en mindre farver, dre laves striber og den største farver bliver gennemgående og når den første farve er brugt op erstatter man med den 3. farver. Man fortsætter bare med den farve der er tilbage.

Der var ikke helt nok, men jeg havde heldigvis en passende rest på lager



Ingen kommentarer:

Send en kommentar